Teorie i narzędzia narratologii i pisarstwa kreatywnego w rozwoju kompetencji i w pracy zawodowej pisarzy i projektantów gier fabularnych
Nazwa instytucji finansującej: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Informacja o finansowaniu lub dofinansowaniu zadania z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych: Finansowanie ze środków budżetu państwa
Rodzaj dotacji budżetowej lub nazwa programu lub funduszu: Solidarni z Białorusią – Solidarni z naukowcami 2021
Nazwa zadania/projektu: Teorie i narzędzia narratologii i pisarstwa kreatywnego w rozwoju kompetencji i w pracy zawodowej pisarzy i projektantów gier fabularnych
Wartość finansowania lub dofinansowania i całkowita wartość zadania/projektu: 119 000 PLN
Kierownik zadania/projektu: Opiekun Naukowca - dr Michał Łukasz Mochocki, mochocki@ukw.edu.pl; Naukowiec – Yaraslau I. Kot, yaraslau@ukw.edu.pl
Nazwa jednostki realizującej zadanie/projekt: Katedra Literatur Anglojęzycznych Wydziału Literaturoznawstwa UKW
Okres realizacji: 01.02.2022-31.01.2023
Nr umowy/decyzji: BPN/SZN/2021/1/00003/U/00001
Status zadania/projektu: w trakcie realizacji
Obsługa administracyjno-finansowa zadania/projektu: Dział Nauki
Krótki opis zadania/projektu:
Projekt badawczy dra Y. I. Kota ma ustalić, które z teorii i narzędzi pisarstwa kreatywnego i projektowania fabuł są stosowane w pracy i edukacji zawodowej przez pisarzy i projektantów w branży gier wideo. Badanie idzie dwiema drogami. Pierwsza to przegląd aktualnych teorii i narzędzi, zebranych zarówno z naukowej narratologii transmedialnej i groznawstwa, jak i ze specjalistycznych podręczników i poradników adresowanych do praktyków-profesjonalistów. Druga część badania ma sprawdzić, w jakim stopniu istniejące teorie i narzędzia są znane i faktycznie wykorzystywane w edukacji, samokształceniu i codziennej pracy zawodowej w branży gier. Część teoretyczno-narzędziowa to przede wszystkim analiza publikacji naukowych, edukacyjnych i specjalistycznych.
Część dotycząca faktycznego wykorzystania stawia na ankiety i wywiady z branżowymi profesjonalistami, pracującymi na stanowiskach typu game writer, narrative designer, story designer.